Dél-Afrika – Szent Ilona hajónapló

Az átkelés krónikája. A net lassúsága miatt képek nélkül. 2017 január 23. hétfő Délután háromkor megkerültem a Jóreménység fokát. Pillangóra felhúztam a két orrvitorlát, leállítottam a motort és átadtam az irányítást a szélkormánynak. Elindultam felfelé az Atlanti óceánon. Segít az áramlat. Talán ez már a Benguela. Megvan a hat csomós sebesség. Ez elég. Stabil, kényelmes…

Szépség és Szörnyeteg – Dél-Afrika Richards Bay-től Fokvárosig

Szilveszter napján kora délután érkeztünk a durbani King Shaka reptérre. Fagyos Európából harminchat fokos nyárba. A vitorlákat is tartalmazó csomagjainkat gyorsan átvehettük. A folytatás már korábban is okozott némi fejfájást. Tömegközlekedés hiányában érdekesnek ígérkezett eljutni a 150 km-re levő hajóhoz. Öt felnőtt az összes cuccával. De első kérdésre találtunk egy taxist aki bevállalta a fuvart.…

Irány Dél-Afrika!

2016.augusztus 1. hétfő Az indulás napja. De vártak még meglepetések. Marie reggel beköltözött a hajóra, majd kijelentkeztünk a kikötő kapitánynál. Csak nála. Semmi rendőrség, határőrség, vámosok vagy efféle. Mindent a ő intéz a továbbiakban. Az eljárás és a sallang mentes kikötő kapitány még tovább növeli a Reunion iránt érzett szimpátiát. Vissza volt még egy árboc…

La Réunion

Szerdán beadtunk egy mázsa koszos ruhát egy mosodába. Lehet, hogy égetésre alkalmasabbak lennének a tengervízben és izzadságban pácolt pólók. Nem mondom vannak nyelvi gondjaink. De míg Györgyi egy bankfiókban megpróbált pénzt váltani, én beszédbe elegyedtem egy idős helyi asszonnyal Jeanne-el a főtéren. Egy ismerőse Marie nagy világjáró. Ő előkerített nekünk egy vitorlaszabót, aki délután…

Indiai óceán: Cocos Keeling – Reunion

2016.júlus 2. szombat Még sötét volt amikor megittuk a reggeli kávénkat. Leeresztettük és elraktuk a csónakot, felszedtük a horgonyokat. Nyolckor már úton voltunk kifelé a lagunából. Közel mentünk Chris hajójához elbúcsúzni. Kölcsönösen jó szerencsét kívántunk egymásnak. Ő is jön utánunk Dél-Afrikába ha végzett a javításokkal. A navigációt nem bonyolítottuk túl, egyszerűen visszamentünk amerre bejöttünk.…

Indiai óceán. Darwin – Cocos Keeling atoll

2016.június 6. hétfő Szerviz napot tartottunk: mosás, telefonálgatás a klub személyzet bevonásával gázpalack töltés ügyben, weboldal frissítés, benzin vásárlás a csónakmotorhoz. Webb lassan halad Darwin felé, talán nincs jó szele. Ha lehet megvárjuk. Megírtam még az esedékes emaileket. Jól esik kapcsolatban lenni a barátokkal. Turista program ügyben a Litchfield Nemzeti Park meglátogatása mellett tettük…

Ausztrália távoli végein, Cairns – Darwin

2016.május 21. szombat Esik. Elmentem gázpalackot töltetni. Keresztül – kasul a városban, egyik cégtől a másikig. Eredménytelenül. Nincs adapter, zárva az üzlet, vagy az új német palackom nem felel meg az aussie szabványoknak. Az eladó mondta: Isten hozott Ausztráliában! Sokadszorra hallom tőlük, hogy túl sok a szabály. Even paradise has its pests. De legalább kiszakadtam…