Dakar – La Restinga, Kanári szigetek. A vég.

2017 március 11. szombat Lefekvés előtt felraktam a szúnyoghálókat, de az apró dögök átjutnak rajtuk. Büdös füstöt is hozott a szél, így ismét zárt hajóban aludtam. Mellém horgonyzott egy belga zászló alatti vitorlás. 53 lábas Van de Stadt. Ugyanaz a típus amivel Naomi James első nőként körbe szólózta a Földet a klasszikus déli…

Szent Ilona – Dakar Szenegál átkelés

2017 február 17. péntek “Már attól tengeri beteg leszek ha meglátom, hogy esik az eső.” Utolsó ebédem a szigeten. Sertéssült yam körettel. Kértem Emmát a felszolgálót aki szintén vitorlázó, hogy mondja a szakácsnak, tegyen több fűszert a húsra. Finom lett. Veszélyes dolog vitorlással járni a világot? Egyértelműen! Sok az olyan hely, ahol otthagyunk egy darabot…

Tíz napom Szent Ilonán

Hogy visszanyerjek valamit a fizikai teljesítő képességemből, elindultam felfelé a hegyre a város felett. Kell a kondi, hogy megmásszam a másik oldalon hívogató Jacob’s Ladder-t, Jákob lajtorjáját. Jó kilátást nyújtott a városra és a kikötőre. A hegyfokon egy régi ágyútalp maradványira bukkanttam. Majd később egy tarackra a sziklák között. Szép régi darab, de nem tudják…

Dél-Afrika – Szent Ilona hajónapló

Az átkelés krónikája. A net lassúsága miatt képek nélkül. 2017 január 23. hétfő Délután háromkor megkerültem a Jóreménység fokát. Pillangóra felhúztam a két orrvitorlát, leállítottam a motort és átadtam az irányítást a szélkormánynak. Elindultam felfelé az Atlanti óceánon. Segít az áramlat. Talán ez már a Benguela. Megvan a hat csomós sebesség. Ez elég. Stabil, kényelmes…

Szépség és Szörnyeteg – Dél-Afrika Richards Bay-től Fokvárosig

Szilveszter napján kora délután érkeztünk a durbani King Shaka reptérre. Fagyos Európából harminchat fokos nyárba. A vitorlákat is tartalmazó csomagjainkat gyorsan átvehettük. A folytatás már korábban is okozott némi fejfájást. Tömegközlekedés hiányában érdekesnek ígérkezett eljutni a 150 km-re levő hajóhoz. Öt felnőtt az összes cuccával. De első kérdésre találtunk egy taxist aki bevállalta a fuvart.…

Irány Dél-Afrika!

2016.augusztus 1. hétfő Az indulás napja. De vártak még meglepetések. Marie reggel beköltözött a hajóra, majd kijelentkeztünk a kikötő kapitánynál. Csak nála. Semmi rendőrség, határőrség, vámosok vagy efféle. Mindent a ő intéz a továbbiakban. Az eljárás és a sallang mentes kikötő kapitány még tovább növeli a Reunion iránt érzett szimpátiát. Vissza volt még egy árboc…